Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z marzec, 2016

15 najczęściej popełnianych błędów treningowych, z których mało kto zdaje sobie sprawę

Witam. W dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić najczęstsze błędy jakie są popełniane przez osoby trenujące w klubach fitness i siłowniach. Będzie tu mowa zarówno o błędach w samej technice ćwiczeń jak i nieprawidłowościach w realizowanych planach treningowych. Mam nadzieję, że ktoś dzięki temu artykułowi będzie mógł wyłapać swoje błędy, a następnie je wyeliminować. Na pewno wyjdzie to tej osobie na zdrowie i przyśpieszy tempo uzyskiwanych efektów. Tekst ten jest przeznaczony zarówno dla osób początkujących, jak i  zaawansowanych. Chciałbym tutaj nadmienić, że zaawansowanie danej osoby nie zależy od jej stażu treningowego, a od świadomości treningowej. Można bowiem robić coś przez 20 lat i przez 20 lat robić to źle, co niestety dość często ma miejsce.
Oto mój subiektywny zestaw najczęstszych błędów, które w najlepszym razie prowadzą do braku postępów treningowych, a w najgorszym do chronicznych kontuzji.


I)                   Problem ze sprecyzowaniem celu treningowego…

Trening klatki Kai'a Greene'a

Część pierwsza Część druga

Dlaczego powinniśmy ćwiczyć na wolnych ciężarach?

Dlaczego powinniśmy ćwiczyć na wolnych ciężarach? Jest kilka bardzo ważnych kwestii. Po pierwsze można na nich wykonywać najlepsze podstawowe ćwiczenia, które mają x lat. Znani kulturyści ćwiczą właśnie te podstawowe ruchy na wolnych ciężarach, siłują się z ogromnym ciężarem wykorzystując przy tym niesamowitą ilość mięśni i stawów. I nie bez powodu ćwiczenia na wolnych ciężarach nazywają się ćwiczeniami złożonymi .


Nie trzeba wydziwiać z różnymi innowacyjnymi ćwiczeniami typu - maszyny na brzuch, czy maszyny pozbywające cellulit. Wystarczy wykonywać kilka podstawowych ćwiczeń z wolnymi ciężarami np : podrzut, przysiady, wykroki, martwy ciąg, wyciskanie sztangi z za głowy lub wykorzystać własne obciążenie ciała : podciąganie się na drążku, pompki .


Wydaje się banalne ? Tak racja , tylko się tak wydaje, tak na prawdę są to najlepsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej oraz cardio. Spróbujcie zrobić przysiad z obciążeniem 100 kg x 6 powtórzeń w kilku seriach i się nie zmęczyć .
Po …

Jak zacząć ćwiczyć rano ? Sześć prostych porad od żyjfit .

Specjalnie dla Was opracowaliśmy 6 prostych zasad które pomogą Wam zacząć poranne treningi. A co za tym idzie być szczęśliwszymi i mieć lepszy dzień. Zaczynamy !



Zasada #1 – WYSPAĆ SIĘ !

To najważniejsza zasada i bez niej nie pójdziemy dalej! Należy stworzyć sobie rutynę spania, która będzie codziennie wyglądała tak samo – również w weekendy. Musicie spać tak aby słysząc budzić być w stanie go wyłączyć i wstać a nie drzemać do kolejnego budzika.

Zasada #2 – PLANUJ !

Musisz wcześniej wiedzieć czy planujesz trening w domu, wyjść pobiegać czy może udać się na siłownie. Pamiętaj, że jeżeli cenisz sobie komfort i szybkość rozpoczęcia treningu najlepiej będzie poćwiczyć w domu.



Zasada #3 – PRZYGOTUJ SIĘ !

Pamiętaj aby jeżeli ćwiczysz w domu przygotować cały sprzęt tak aby po obudzeniu się od razu na niego wpaść ;) Jeżeli idziesz na siłownię lub biegać niech wszystkie potrzebne rzeczy będą już gotowe – to zdecydowanie ułatwi podjęcie decyzji.



Zasada #4 – MIEJ PLAN AWARYJNY !

W życiu jak to w ży…